Art & Language – Discussie

Wat zijn de interpretaties van leerlingen bij bepaalde kunstwerken? Zegt het beeld meer dan taal, of taal meer dan beeld? Versterkt taal de betekenis van een werk? Dit zijn de basisvragen van een discussie over beeld en taal. Aan de hand van deze vragen kunnen leerlingen een mening uiten. De docent kan hier een verdiepende opdracht aan verbinden, zoals beelden maken naar aanleiding van een verhaal of andersom. Leerlingen zijn uniek en hebben allemaal een eigen verhaal. Kunstonderwijs kan hier ruimte voor maken en deze leerlingen de kans bieden om zich te uiten in zowel beeld als taal.

In het archief zijn voorbeelden te vinden van kunstwerken die te maken hebben met het thema. De kunstwerken zijn op alfabetische volgorde op achternaam.

the-problem-with-art-is

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s